söndag 29 augusti 2010

Dan Viktor, lusekofta och lite söndagsångest

Söndagkvällsångesten smyger sig på sådär halvdiskret brutalt redan nångång framåt fyra för min del. Mina söndagar tar slut 17.25 sisådär en gång i månaden enligt Swebuss tidtabell. Sen sitter det liksom kvar alla andra söndagarna med.  Och ska man ha ångest redan vid fyra kan man lika gärna strunta i att börja dagen ordentligt, resonerade jag idag, och kom inte utanför huset utan har suttit iklädd favorittröjan, en alldeles för stor maskinstickad lusekofta med udda knäppning köpt secondhand och nålbundit i detdär tunna ullgarnet jag hatade, ända tills jag idag kom på lösningen..... dubbelt garn. Så söndagsångesten, Dan Viktor (ultimat söndagsmusik) och jag kom ungefär halvvägs på ett par vantar i Klippans grå ullgarn idag. Jag gillar vantar, de är tacksamma att göra och inte lika kinkiga som strumpor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar