måndag 6 september 2010

Syr till Sörping

Fick igår erbjudande om att åka med l'Mårt och Julia till Söderköping över lördagen, ingenting en medeltidstönt med självaktning tackar nej till, inte ens om man på klassiskt tjejmanér "inte vet vad man ska ha pååå sig". Men det ger sig väl, får jag klart den burgundiska som borde varit klar till Visingsö så vet jag definitivt vad jag ska ha på mig. Jag insåg också idag att jag faktiskt inte har några skor, de dog på Carduus respektive Visingsö av den ganska vanliga åkomman hos skor som används på medeltidsvent, nämligen lossnad sula. Så jag får väl limma och be till Skoguden att de håller under Sörping i alla fall, för senare i höst är planen att gå en kurs i skosömnad. I värsta fall får jag väl göra en Visingsö och ha neutrala tygskor under, men njae.... det kändes ganska fult och fel och skäms.

Så nu ligger jag i soffan, hostar, är allmänt förkyld, ser dåliga dokumentärer om amerikanska inbördeskriget och försöker sy klart klänningen till Söderköping. Hade jag haft en kamera för tillfället hade jag kunnat visa hur det går med, men jag har inte vågat starta telefonen sen den lilla drunkningsolyckan den utsattes för. Den får torka ett tag till.

Förlagan till min gröna klänning som aldrig blir klar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar