torsdag 19 augusti 2010

Mot medeltiden...

...eller i alla fall psuedomedeltiden med en riddarborg känd från Arn och flappaflappaklänningar i linne ;)

Imorgon drar jag till Visingsö med min favoritförening för att leva medeltid över helgen under Visingsö Tornerspel. Jag hoppas på trevligt sällskap och att kanske hitta lite kul småprylar på marknaden, som enligt utsago ska ha ganska varierande kvalitet, men så är det ju med de flesta mindre medeltidsmarknader... och större med för den delen... ;) Hoppas på att få klart lite småprojekt under tiden, då jag räknar med att det blir en hel del hantverkat. Och att få utfråga Hanna om brickbandsvävning. Jag stör mig på att jag inte kan det än, men det är som om min hjärna inte vill när det är fler än en tråd eller ett verktyg (virknål, nålbindningsnål osv...) inblandat. Två stickor är redan i mesta laget ;)

Idag har jag dessutom sorterat alla mina tyger, slängt, fått nya fina Ikealådor av fadern som numera är både uppmärkta och står så fint så i min för omväxlings skull nystädade bokhylla.

I alla fall, jag planerar att uppdatera med bilder från Öa när jag är tillbaka :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar