fredag 10 september 2010

Syr inte alls till Sörping

Inte på den gröna i alla fall.... Jag gav upp och insåg att jag inte skulle hinna den här gången heller. Så i natt efter mycket funderande krälade jag upp ur sängen och upp för stegen till vinden för att släpa ner min gamla bruna cotehardie och knöla ner den i väskan istället och slippa paniksy på bussen. Och jag kan ha en huvudbonad till den så jag slipper frysa ihjäl, den gröna ska ju bäras utan, helst med halvmeterlångt, utslaget, vågigt rågblont hår ;)

Så jag blir inte pimp, men praktisk. En ordentlig särk, hosor, cotehardie, dok och haklin och bältesväska som omväxling. Har inga belägg på att kvinnor hade bältesväskor då, men jag tänker inte stoppa pengarna i urrigningen igen, och väskan är åtminstone period. Typ såhär, fast bilden är gammal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar