tisdag 7 september 2010

I sure have a thing for them....

....those 15th century dresses....

Jag impulsköpte ju tyg för två veckor sen på Visingsö utan att ha ett ordentligt genomtänkt projekt till det (har jag någonsin det?), men lurade i mig själv att jag nog skulle sy mig en ny enkel basklänning till tolvhundragarderoben, men jag inser att jag nog tröttnat rätt seriöst på tolvhundratal nu. Har nog provat alla klänningsmodellerna utom en i Maciejowski och Mannesse by now, och känner för något annat trots allt och tycker att det gula tyget nog hade gjort sig fint som en klänning i samma snitt som den gröngula här till höger. Så när jag är klart med min burgundiska, har vävt banden till min vikingaklänning och fått upp nålbindningsbeskrivningen till Helena så får jag börja ^^ om jag inte hinner ändra mig innan dess.....

Eva Andersson har också gjort en likande, baserade på en annan klänning i samma tavla samt ett par andra målningar och visar den på sin websida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar