tisdag 6 september 2011

Dagens Midgårdsproblem och lite annat blandat.

Ja, som rubriken lyder, tänker jag upplysa er om dagens Midgårdsproblem (i-landsproblem för vikingar...), som idag är två saker. Jag har inget grönt ylle till en ny hängselklänning och Andreas tvåtrådiga lintråd som vi köpte secondhand var upprullad av en klar kandidat till Årets Brist På Logik-pris, som hade rullat två trådar på nåt eget specialsätt som resulterat i Trassel. Ja, med stort T. Tänk så fint att det finns skruvdragare då. De är alldeles utmärkt för att rulla tråd. Bara så ni vet. Dagens tips.

För övrigt nålbinder jag strumpor åt Andreas och fållar den nya vita särken. Den är i tightaste laget, men så är den ju inte tänkt som outfit när man reser tält, krälar i lera eller diskar, faktiskt. Är nog första gången med tanke på att jag i vanliga fall brukar se särkar som slitplagg och använda dem som portabel handduk....vi får se hur länge den klarar sig undan.

Bild by morfar ;) 
Lite bättre bild på Andreas och mina kläder ifrån förra helgen. Nästan så vi lyckas vara lite söta till och med. Trots att hälften av kläderna ligger i korgen... Det var fullständigt kokhett ute. Fuktig huvudduk på oss damer i varmt väder är ett hett tips för övrigt!
Fast kanske inte nu, nu är det ju nästan höst, i alla fall här.

Sjukt osammanhållet blogginlägg, jag skulle egentligen visat bilder på särken och början på Andreas strumpor, men jag hittade givetvis inte sladden till iFånen så jag kunde inte ladda över dem. Får helt enkelt bli efter Söderköping. Pepp pepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar